پیشرفت حق توست...

به شما کمک میکنیم تا به اهدافتان تحقق ببخشید.

پیشرفت حق توست...

به شما کمک میکنیم تا به اهدافتان تحقق ببخشید.

شما شایسته ی بهترین ها هستید و ما به شما کمک میکنیم تا به خواسته های خود برسید.

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال ایروبیک با چشمانتان انجام داده اید؟ این همان کاری است که برای افزایش حوزه دید باید انجام دهید. ورزش چشم یا به عبارت دیگر تمرینات افزایش حوزه دید، به صورتی که در ادامه گفته می‌شود می تواند به افزایش حوزه دید شما و در نهایت تندخوانی و مطالعه بهتر،یاریگرتان باشد.

تمرین و تکرار در هر کاری جواب می دهد و در مورد حوزه دید نیز به همین صورت است.برای اینکه حوزه دید مناسبی داشته باشید باید تمرینات افزایش حوزه دید را انجام دهید.

پیش زمینه ی تمرینات افزایش حوزه دید:

۱- اگر نیاز به عینک دارید بهتر است در ابتدای کار به چشم پزشک مراجعه نمایید و از عینک مناسب استفاده نمایید.

۲-  رژیم غذایی خود توجه کنید و سعی نمایید از مواد سالم و ارگانیک استفاده نمایید. از مصرف فست فودها، شکر و نمک تا حد ممکن پرهیز نمایید.

موادغذایی برای سلامت چشم و مغز:

ویتامین E و مواد معدنی : آجیل ها و روغن های گیاهی و انبه

اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳و۶ که در ماهی و روغن ها یافت می شود. البته مصرف امگا۶ باید بسیار کم باشد.

ویتامین A: در روغن کبد ماهی، جگر و هویج یافت می شود.

ویتامینC: فلفل دلمه ای، کلم ، توت فرنگی و پرتقال،

سلنیوم: آجیل و غذاهای دریایی

روی: جوانه گندم، آجیل .

۳- سعی کنید در روز حداقل بیست دقیقه ورزش‌های آرام نظیر یوگا و پیاده‌روی انجام دهید تا بتوانید بهتر تمرکز کنید. داشتن تمرکز از اصول اولیه برای افزایش حوزه دید و یادگیری مهارت تندخوانی است. با ورزش کردن ، یادداشت برداری برنامه روزانه و عدم موازی کاری  می توانید متمرکز عمل نمایید.

تمرینات افزایش حوزه دید:

این تمرینات شامل تمرین ستاره دریایی، تمرین طبیعت، تمرین دیدن کلمات و تمرین مطالعه و تندخوانی می‌باشد که انجام این تمرینات می‌تواند به بهبود حوزه دید شما کمک نماید.

۱) تمرین ستاره دریایی

ستاره‌ی پنج پر روی کاغذ A3 بکشید و روی دیوار اتاقتان بچسبانید. روی زوایای آن شماره بزنید و هرروز با چشمان خود چند بار از روی اضلاع حرکت کرده و کل شماره‌ها را نظاره کنید. این تمرین را در روز چند بار انجام دهید تا بتوانید حوزه‌ی دید بهتری داشته باشید.

ستاره دریایی

ستاره دریایی

 

۲)تمرین طبیعت

وقتی بیرون از منزل و یا در طبیعت هستید در جای مناسبی بایستید و بدون اینکه گردنتان را تکان دهید چشمان خود را به چپ و راست بچرخانید. چه چیزهایی می‌بینید؟ این تمرین را می توانید در داخل منزل نیز انجام دهید. البته بهتر است از کسی بخواهید جای برخی از اشیا را تغییر دهد.این کار می‌تواند به یک بازی و سرگرمی برای اعضای خانواده تبدیل شود.بهتر است برای برنده امتیاز و جایزه در نظر بگیرید.

۳) تمرین دیدن کلمات

روی یک کاغذ A4کلماتی نظیر آنچه در پایین آمده بنویسید و به‌تدریج فاصله‌ی کلمات را بیشتر کنید و سعی نمایید کلمات را ببینید.پس‌ازآن کلمات را روی کاغذ A3بنویسید و سعی کنید با یک بار مکث کل کلمات را ببینید.با این تمرین به تدریج می توانید کلمات بیشتری را درک کنید.

 

مثال:

  آسمان                      در                       گل                        ستاره                                                     علف

خدا                         رنگین کمان                                    نگین                             آفتاب

پرستو                        امید                              بیشه                                تیغ                             پرتقال

        نواحی                              نسترن                                 فرشته                                جامدادی

۴)تمرین مطالعه

یکی دیگر از تمرینات حوزه دید مطالعه کردن است . به‌خصوص مطالعه در زمینه‌ی کاری‌تان و همچنین درزمینه‌ی کار موردعلاقه‌تان. با این کار یک تیر و دو نشان زده اید و می توانید به یک متخصص در آن زمینه تبدیل می‌شوید.

۵)تمرین تندخوانی

یادگیری تندخوانی نیز از جمله مهارت های چشمی است که همه ی عوامل مرتبط با چشم و مغز مانند تمرکز، حوزه دید را درگیر می کند. در کشورهای پیشرفته یادگیری مهارت تندخوانی جزو دروس مدارس می باشد  و دانش آموزان با یادگیری تندخوانی می توانند کتاب های بیشتری خوانده و پس از چند سال به یک متخصص و فردی با معلومات در حوزه ی مورد علاقه خود تبدیل شوند.

امید است با انجام تمرینات حوزه دید بتوانید کتاب های بیشتری مطالعه کنید و محیط خود را بهتر بشناسید.

منبع

  • ۹۷/۰۵/۳۰
  • سیدحسین قاسم تبار

تقویت حافظه

تندخوانی

روش های مطالعه

موفقیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی