پیشرفت حق توست...

به شما کمک میکنیم تا به اهدافتان تحقق ببخشید.

پیشرفت حق توست...

به شما کمک میکنیم تا به اهدافتان تحقق ببخشید.

شما شایسته ی بهترین ها هستید و ما به شما کمک میکنیم تا به خواسته های خود برسید.

  • ۰
  • ۰

بنده قصد دارم در این مقاله بسیار صادقانه شما را با واقعیت فتوریدینگ آشنا کنم تا فریب دروغ های بعضی مدرس نماها را نخورید.

دروغی بنام 25000 کلمه در دقیقه با فتوریدینگ!

اگر مدرسی به شما گفت که میتوانید با سرعت 25000 کلمه در دقیقه با فتوریدینگ بخوانید و بعد کاملا متوجه شوید که چه چیزی خواندید از شما میخواهم که دیگر حتی با او بحث را ادامه ندهید و همانجا از او خداحافظی کنید!شاید بگوید چرا؟این حرف دروغ شاخ دار است که کسی بگوید شما میتوانید با سرعت 25000 کلمه با فتوریدینگ بخوانید و متوجه شوید!

واقعیت از این قرار است که شما باید در یکی از مراحل فتوریدینگ فقط کل کتاب را از اول تا آخر ورق بزنید(که به اصطلاح گفته میشود عکس برداری)که هر صفحه حدود 1 ثانیه زمان میبرد و اصلا هم قرار نیست چیزی را بخوانید و با این کار گفته شده مطالب به ذهن ناخودآگاه شما وارد میشود یعنی بعد از این مرحله چیزی را بخاطر نمیاورید.اما گفته شده در مراحل بعد اطلاعاتی که وارد ذهن ناخودآگاه شده را وارد ذهن خودآگاه میکنند تا مطالب را بتوانید بخاطر بیاورید!!!

البته بنده به هیچ وجه این مرحله را قبول ندارم.اوایل کارم این مرحله را قبول داشتم اما بعد از اینکه این مرحله را از روند کاری فتوریدینگ حذف کردم و دیدم که هیچ مشکلی پیش نیامد دیگر به آن هیچ اعتقادی ندارم.

100 صفحه در 1 ساعت با فتوریدینگ!

این حرف کلی است نه میتوان گفت غلط است و نه میتوان گفت درست است.چون در کتاب های مختلف شرایط فرق میکند.شاید شما بتوانید هر 100 صفحه از یک کتاب غیر درسی و غیر رمان را حتی در کمتر از 1 ساعت بخوانید اما کتاب های تخصصی و درسی را امکان دارد حتی هر 100 صفحه را در 10 ساعت هم نتوانید بخوانید!

به طور مثال کدام دانشجو در کتاب های پزشکی میتوانید هر 100 صفحه را حتی در 10 ساعت بخواند و کاملا درک داشته باشد!(اینجا نگفتم 1 ساعت گفتم حتی 10 ساعت).

راز مطالعه ی سریع در فتوریدینگ چیست؟

در فتوریدینگ (عکس خوانی)هدفمند عمل میکنیم یعنی قسمت هایی که نیاز داریم را میخوانیم و قسمت هایی که نیاز ما نیست را نمیخوانیم.البته این کار در تندخوانی هم انجام میشود و صرفا برای فتوریدینگ نیست.

این کار بیشتر برای کتاب های غیر درسی امکان پذیر است چون معمولا 90 درصد کتاب های غیر درسی فقط توضیحات و مثال های اضافه است که برای درک بهتر مطلب نوشته شده و هرجا که شما مطلب را درک کردید میتوانید از آن مطلب عبور کنید.

حتما ببینید: آموزش فتوریدینگ

اما برای کتاب های رمان این کار زیاد امکان پذیر نیست چون شکل داستانی دارد و ما معمولا رمان را برای سرگرمی میخوانیم و بخاطر شکل داستانی آن اگر قسمتی را نخوانیم امکان دارد بقیه مطالب را متوجه نشویم.

و در کتاب های درسی و تخصصی بدلیل اینکه امکان دارد از هر قسمت آن سوال طرح شود نمیتوانیم از بخشی که علاقه نداریم یا مربوط به هدف ما نیست به راحتی عبور کنیم و مجبوریم تقریبا کامل کتاب را بخوانیم.

درواقع آن مرحله ی عکس برداری در فتوریدینگ(ورق زدن بدون درک) هیچ فایده ای ندارد(لااقل بنظر بنده که به فتوریدینگمسلطم)و فقط شما قرار است بخشی را نخوانید و نخواندن بعضی از بخش های کتاب باعث میشود تا آن کتاب را سریع به اتمام برسانید.و اگر فتوریدینگ را برای کتاب های درسی بکار ببرید مطمئن باشید باید زمان بیشتری را نسبت به قبل برای مطالعه صرف کنید چون در کتابهای درسی مجبور هستید کامل کتاب یا فصل مورد نظر را بخوانید.

فواید فتوریدینگ:

1)آماده کردن جسم و روان برای مطالعه:

با انجام تنفس عمیق، تلقین و…بدن و روان آرام میشود و همچنین تمرکز ما هم افزایش میابد.

2)هدفمند پیش رفتن

3)پیش مطالعه ی دقیق

4)درک و یادآوری خوب

البته همه ی این موارد در تندخوانی هم هست و تکنیکهای خاص و عجیبی نیستند!

مقاله ی تندخوانی از دروغ تا واقعیت را مطالعه کنید.

امیدوارم توانسته باشم شما عزیزان را با فتوریدینگ واقعی آشنا کنم.

آموزش کامل ثبت نام در سایت و دریافت هدیه ی ۲۰۰ هزار تومانی

  • ۹۷/۰۷/۲۹
  • سیدحسین قاسم تبار

تندخوانی

عکس خوانی

فتوریدینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی