پیشرفت حق توست...

به شما کمک میکنیم تا به اهدافتان تحقق ببخشید.

پیشرفت حق توست...

به شما کمک میکنیم تا به اهدافتان تحقق ببخشید.

شما شایسته ی بهترین ها هستید و ما به شما کمک میکنیم تا به خواسته های خود برسید.

  • ۰
  • ۰

روش های تقویت حافظه

آیا می خواهید هر آنچه را که می بینید و می شنوید یا می خوانید، سریع و بدون تامل به یاد بیاورید؟ مطمئنا بله. داشتنحافظه ای فعال و قوی، نیازمند اقدامات خاصی است که باید بطور منظم انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با 3 روش از روش های تقویت حافظه آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

روش های تقویت حافظه

روش های تقویت حافظه

اولین روش از روش های تقویت حافظه ایجاد تنوع است

امواراتی مانند ورزش کردن، که خون رسانی به عضلات بدن را افزایش می دهد و باعث افزایش عملکرد حافظه و تقویت آن می شود. همچنین گشت و گذار در فضاهای سبز و لذت بردن از جاذبه های طبیعی که برای ایجاد تنوع در سبک زندگی شما بسیار تاثیر گذار هستند و موجب تقویت حافظه و بهبود عملکرد حافظه تان نیز می شود.

در این میان انجام فعالیت های خاص و ساده نیز می تواند باعث تقویت و بهبود عملکرد حافظه گردد. فعالیت هایی مانند انجام کارها با دست مخالف.

من (سیدحسین قاسم تبار) در روش های تقویت حافظه به انجام دادن کارهای روزمره با دست مخالف واقعا علاقه دارم و پیشنهاد میکنم که شما هم حتما این مورد را جدی بگیرید.یکی از خوبی های این تمرین این است که نیاز به صرف وقت جداگانه برای انجامش نیست.فقط کافی است همان کارهای روزمره را با دست مخالف انجام دهید.

انجام دادن کارها با دست مخالف روشی بسیار ساده و جالب است. فقط کافیست کارهایی که هر روز با دست راست یا چپ تان انجام می دهید، با دست مخالفتان نیز انجام دهید. به عنوان مثال می توانید با گوشی تلفن همراه تان برای مدتی با دست مخالف تان کار کنید یا با دست مخالف تان مسواک بزنید. همچنین می توانید با دست مخالفتان روزانه چند خط روی کاغذ بنویسید.

اگر راست دست هستید سعی کنید روزانه چند خط با دست چپ هم بنویسید. مطمئنا برایتان کمی سخت خواهد بود و دست خط تان در اوایل کار چندان خوب نخواهد بود اما همین کار به مرور زمان و به سادگی باعث افزایش فعالیت مغزتان شده و بالطبع موجب افزایش عملکرد حافظه تان خواهد شد.

دومین روش از روش های تقویت حافظه خوابیدن و استراحت کافی است

از لحاظ علمی، خواب کافی و استراحت مهمترین عناصر در تقویت حافظه هستند. زیرا بیشترین مقدار تثبیت حافظه شما زمانی که در خواب هستید صورت می گیرد، همچنین مشخص می شود که مغز شما بدون داشتن خواب کافی نمی تواند فعالیت مناسبی داشته باشد.

حتی یک چرت کوتاه می تواند در بازیابی اطلاعات حافظه تان بسیار موثر باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که وقتی موضوعی برای اولین بار وارد مغز می شود، ابتدا بسیار شکننده است و می تواند به راحتی فراموش شود مخصوصا اگر از مغز درخواست شود تا در همان لحظه اطلاعات بیشتری به خاطر بسپرد، امکان حذف این اطلاعات اولیه وجود دارد. چرت زدن، بطور متوسط اطلاعات اولیه را به سمت نئوکورتکس ها هدایت می کند. نئوکورتکس جاییست که ذخیره اطلاعات دائمی تر صورت گرفته و بدین ترتیب از حذف و جایگزین شدن آن اطلاعات جلوگیری می شود.

همچنین استراحت و خوابیدن پس از یادگیری مباحث جدید بخش مهمی از فرآیند تثبیت اطلاعات در حافظه است و در حفظ و ماندگاری بیشتر اطلاعات می تواند بسیار موثر باشد، خوابیدن قبل از یادگیری مباحث هم به همان شکل است و موجب تثبیت اطلاعات در حافظه می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که محرومیت از خواب می تواند عملکرد حافظه را بسیار پایین آورده و روی توانایی حافظه تاثیر منفی بگذارد. بطوری که برای حفظ اطلاعات جدید در حافظه و تثبیت آن اطلاعات به شدت تاثیر منفی دارد.

تقویت حافظه

سومین روش از روش های تقویت حافظه جویدن آدامس است

جویدن آدامس هنگام یادگیری مباحث جدید، برای تثبیت آن اطلاعات بسیار موثر است. یکی از اصلی ترین دلایلی که جویدن آدامس می تواند در بازیابی اطلاعات از حافظه تان تاثیر داشته باشد، این است که جویدن آدامس فعالیت بخش هیپوکامپ مغرتان را افزایش می دهد. هیپوکامپ بخش مهمی از مغز است که به ثبت ونگهداری اطلاعات در حافظه مربوط است. همچنین جویدن آدامس موجب افزایش اکسیژن دریافتی به مغز شده و موجب بهبود تمرکز و توجه شما می شود. با جویدن آدامس مغز هنگام یادگیری مباحث جدید، بسیار فعال شده و ارتباط قوی تری ایجاد می کند. تحقیقات نشان می دهد کسانی که آدامس می جوند، ضربان قلب بالاتری نسبت به سایر افراد دارند که این عامل موجب افزایش اکسیژن دریافتی در مغز می شود.

آموزش کامل ثبت نام در سایت و دریافت هدیه ی ۲۰۰ هزار تومانی:

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی